středa 25. dubna 2018

Stopa zvířete: ATHOS


Když Simona vyhlašovala svou výzvu Stopa zvířete, věděla jsem okamžitě, o kom chci psát.
Nejde o mého psa. Znám se s jeho majitelkou a mám to štěstí, že ten vztah můžu pozorovat z dálky.
A trnu u toho něhou. A tají se mi přitom dech.
Athos.
Pes s dobrým rodokmenem. S první třídou chovnosti. U zkoušek výborný. Mistr Moravy. Třetí na mistrovství republiky. Středně velký, s dobrým výrazem a výraznou hlavou… Upřímně, nerozumím ničemu z toho všeho. A není to důležité. Nic z toho. Nic z toho totiž nemá potenciál vytvořit stopu v srdci, která je jedinečná, hluboká a trvalá.
Athos je pes, který je důkazem toho, že neočekávaná přátelství jsou ta nejlepší a nejsilnější. Nic z toho se totiž stát nemuselo, a přesto se to stalo. Vybrali si jeden druhého, protože k tomu byli předurčeni. Setkali se. Připraveni milovat a dávat a být ještě lepší. Protože dva jsou více než jeden. Protože ve dvou jsou silnější. Jejich setkání jim přineslo nové možnosti. A v tom jim nemůžou zabránit ani okolnosti, ani jiní lidé. Ten vztah není jiskrou v ohni. Je sám o sobě ohněm. A v tom plameni hoří všechno, co by jim v tom bránilo.
Nejkrásnější na tom je ta svoboda. Nepracují spolu proto, že musí, ale jedině proto, že se jim to líbí.
Athos je totiž pes, kterého budete milovat věčně. Který stojí za vaši lásku, který na ni čeká. A když někoho milujete, nevzdáte to. Nikdy. A v momentě, kdy se celým svým srdcem opírá o vaši duši tak těsně, jak jen to je možné, nepochybujete. Jediné malé gesto – jeho pohled nebo hlava na vašem rameni, může oběma změnit život. A dokud dnešní den neskončil, máme šanci s touto možností žít.
Protože skutečné štěstí těch dvou je skryto v maličkostech. Třeba v tom pohledu upřeném na milovanou bytost, který říká: Máš mě. I když poslední hvězda v galaxii zhasne, máš mě.


20 komentářů:

  1. Citlivě podané, za srdce beroucí a tak něžné a přitom je to jen zvíře.
    Četla jsem za tento týden tolik nádherných vyznání, podobenství, která si s tím tvým také nezadají a já si uvědomuji, že na světě je krásně všem, kteří to vnímají jako ty, jako já, jako všichni, kteří se nebojí pustit k sobě stopu zvířete.
    Krásné a já ti, Jani, moc DĚKUJI.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, já děkuju tobě! Za vyhlášení výzvy i za to, že ti to stálo za čtení!

      Vymazat
  2. Chci poznat Athose! Jani, to se ti opravdu povedlo! Moc krásný článek. Oba dva, o kterých je řeč, musí být nadšení. Ty jako pozorovatelka jsi dokázala popsat vztah těch dvou neuvěřitelně milým způsobem, bravo!
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, od tebe si toho obzvlášť vážím, všichni víme, jak dobře píšeš ty!

      Vymazat
  3. Janinko jedním slovem tvá stopa je .. úžasná.
    Mavam ❤❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moje milá! Šlo hlavně o Athose a Janu. Já stojím vedle...
      Mávám!

      Vymazat
  4. Moc krásně napsané.Co víc k tomu napsat.
    Zdravím a přeji hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Jako by o Athosovi psala sama láska.
    Jedinečný článek.
    Děkuji! Jsem ráda, že jsem si ho mohla přečíst.
    Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, rozhodně jsem to psala s láskou. Jsem ráda, že sis všimla!
      Zdravím tě srdečně!

      Vymazat
  6. Stopa v srdci...Ano,to sedí ,takhle to vnímám. Najednou jsi tady a já mám pocit,že Tě znám celý svůj život,jen ses mi na chvíli někam zatoulala.
    Jsi úžasná ,moje milá přítelkyně .
    Děkuji :-)
    Janice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ty si tady čteš? Bez tebe a Athose bych jen stěží mohla něco takového napsat! Ono to stejně bylo hlavně kvůli tobě (Simona promine!).
      Jsem ráda, že jsme se tak nějak našly! O tolik bych přišla! Mám tě nejradši.
      Děkuju.

      Vymazat
  7. Krásný článek :-) Takové pouto obdivuji :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Jsi citlivá a všímavá bytost. Krásně vyjádřené....Měj se báječně! ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se být. Děkuju.
      Zdravím tě srdečně♥

      Vymazat
  9. Krásně napsané. Myslím, že není potřeba více slov. Růža

    OdpovědětVymazat
  10. Jani, jak krásně se čtou Tvé řádky. Kéž by všichni cítili a prožívali to co Ty. Přes to, že se nejedná o tvého psa, máš k němu krásný vztah a Athos má i báječné páníčky.
    Přeji příjemné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuju. Můžu tě ujistit, že Aty má nejlepší majitelku na světě. Proto jsou tak dobří. Jsou tým.
      Měj se nádherně!

      Vymazat